Shrnutí, zhodnocení, návrhy na zlepšení 13. 6. 2019 V rámci projektu Mikroklima okolí školy jsme měli příležitost zjistit například, že vodu rostliny nejen přijímají, ale i vypařují, že teplota je nad trávou nižší než nad asfaltem, a že zelené rostliny zdržují vodu, hluk i prach. Jako lokalitu s dostatkem zeleně jsme sledovali školní zahradu. Problematické lokality – křižovatka u zastávky Michelská a dálniční nájezd nad ulicí Ohradní mají rozdílné zastoupení stromů a keřů. U obou jsme ale zaznamenali výrazně vyšší teplotu a prašnost než na školní zahradě. Hodnotit hluk nepovažujeme za vypovídající vzhledem odstínění zahrady od silnice budovou školy. Ploch k vysazení rostlin na problematických lokalitách není mnoho, např. u zastávky Michelská nejsou okolní domy a jejich obyvatelé ničím chráněni před hlukem plynoucím z dopravy na křižovatce. Za vhodnou úpravu považujeme rekonstrukci pravé strany chodníku (směrem na zastávku Spořilov) a vysazení stromů. V lokalitě s nájezdem na dálnici navrhujeme vysazení stromů na zatravněné ploše u instalaci velkoobjemových květináčů na nově zřízené vyasfaltované parkoviště.
Měření teploty a vlhkosti vzduchu 29. 5. 2019 Žáci byli seznámeni s pojmy vlhkost a teplota vzduchu, absolutní a relativní vlhkost vzduchu, vypařování. Následně pomocí teploměru s vlhkoměrem a termokamery měřili teplotu a vlhkost nad různými typy povrchů. Naměřené hodnoty žáci zaznamenali do pracovního listu. Následně vše prezentovali svým spolužákům.
Význam rostlin pro malý vodní koloběh 27. 5. 2019 Žáci provedli experiment, během kterého dokázali, že rostliny vypařují vodu. Experiment proběhl na školní zahradě. Galerie
Zeleň ve městě – důležité pojmy 27. 5. 2019 Žáci si vyluštili osmisměrku a seznámili se s hlavními pojmy týkajícími se městské zeleně. Galerie