logo MDK
Zahájení projektu

Zahájení projektu


Zahájení části Veřejný prostor

5. 5. 2019

DISKUZE NA TÉMA VEŘEJNÝ PROSTOR

  • Žáci nejprve vedli diskuzi na téma veřejný prostor.
  • Každý si pod pojmem veřejný prostor představoval mnoho různých variant, některé měli všichni společné.
  • Označovali místa v okolí školy, kam běžně chodí po škole, ve volném čase, s rodiči, s kamarády.

ÚVODNÍ DOTAZNÍK

  • Poté si žáci vyplnili úvodní dotazník.

PREZENTACE

  • V prezentaci byl žákům představen veřejnýn prostor s jeho historií a funkcí.

ROZDĚLENÍ DO TÝMŮ

  • Žáci se rozdělili do pěti týmů.
  • K označení týmů jim postačila čísla.

DOTAZNÍK CO JE VEŘEJNÝ PROSTOR ANEB TADY ŽIJU

  • Každý tým vyplnil dotazník Co je veřejný prostor aneb Tady žiju.

PRÁCE S MAPOU

  • Každý žák obdržel mapu okolí školy a vyznačil si školu.
  • Do mapy zaznamenal žlutou fixou, kde si myslí, že je v okolí školy veřejný prostor.

PRÁCE S POCITOVOU MAPOU

  • Každá skupina pracovala s barevnou mapou okolí školy.
  • Žáci vyjadřovali pomocí barevných lepítek své pocity z míst v okolí školy.
  • modrá = tady se bojím / červená = tady to mám rád(a) / černá = tady je to ošklivé / hnědá = tady si dávám sraz / oranžová = tady je nuda / zelená = tady jsem, když mám volno/
  • Velmi zajímavé zjištění bylo, že téměř všichni se shodli pouze v případě modré barvy při označení míta, kde mají v okolí školy strach.

Galerie