Zahájení části Veřejný prostor 5. 5. 2019 DISKUZE NA TÉMA VEŘEJNÝ PROSTOR Žáci nejprve vedli diskuzi na téma veřejný prostor. Každý si pod pojmem veřejný prostor představoval mnoho různých variant, některé měli všichni společné. Označovali místa v okolí školy, kam běžně chodí po škole, ve volném čase, s rodiči, s kamarády. ÚVODNÍ DOTAZNÍK Poté si žáci vyplnili úvodní dotazník. PREZENTACE V prezentaci byl žákům představen veřejnýn prostor s jeho historií a funkcí. ROZDĚLENÍ DO TÝMŮ Žáci se rozdělili do pěti týmů. K označení týmů jim postačila čísla. DOTAZNÍK CO JE VEŘEJNÝ PROSTOR ANEB TADY ŽIJU Každý tým vyplnil dotazník Co je veřejný prostor aneb Tady žiju. PRÁCE S MAPOU Každý žák obdržel mapu okolí školy a vyznačil si školu. Do mapy zaznamenal žlutou fixou, kde si myslí, že je v okolí školy veřejný prostor. PRÁCE S POCITOVOU MAPOU Každá skupina pracovala s barevnou mapou okolí školy. Žáci vyjadřovali pomocí barevných lepítek své pocity z míst v okolí školy. modrá = tady se bojím / červená = tady to mám rád(a) / černá = tady je to ošklivé / hnědá = tady si dávám sraz / oranžová = tady je nuda / zelená = tady jsem, když mám volno/ Velmi zajímavé zjištění bylo, že téměř všichni se shodli pouze v případě modré barvy při označení míta, kde mají v okolí školy strach. Galerie