Hlavní škodliviny v pražském ovzduší 5. 4. 2024 Na závěr zkoumání ovzduší v okolí školy jsme se podívali, jak to vlastně vypadá po celé Praze. Žáci dostali mapy nejčastějších škodlivin v ovzduší a na jejich základě zjistili, že naše nejbližší okolí na tom vlastně není tak špatně a to zejména díky přítomnosti zeleně a absence velkých silnic. Galerie
Zkoumání lišejníků 5. 4. 2024 S žáky jsme vyrazili na naše vybrané lokality zkoumat přítomnost lišejníků. Na zkoumané lokalitě jsme našli lišejníky pouze na jednom stromě, zatímco na kontrolní lokalitě byli téměř na všech stromech, zídkách, plotech…na zkoumané lokalitě byla pouze misnička korová, na kontrolní lokalitě byla mimo ni i prášenka, větvičník slívový, terčovka bublinatá a terčovka brázditá a další blíže neurčené lišejníky. Je tedy zřejmé, že na kontrolní lokalitě jsou vhodnější podmínky pro růst lišejníků, než na naší zkoumané lokalitě. Galerie
Dopravní zatíženost 19. 3. 2024 V dalším týdnu jsme se vydali zkoumat dopravní zatíženost v okolí školy, zejména v blízkosti námi zkoumané lokality. Skupinky se rozestavily na různé křižovatky a hlavní silnice v okolí a po dobu 20 minut počítaly projíždějící auta a odhadovaly počet cestujících uvnitř. Na některých místech i zaplněnost projíždějících tramvají a autobusů. Počítání probíhalo v ranní špičce (8:15-8:35) a bylo velice chladné (- 4°C), i když slunečné počasí. I z toho důvodu nejspíše větší množství lidí zvolilo jako dopravní prostředek auto namísto mhd. Počet aut vezoucích pouze jednoho pasažéra značně převyšoval. Za 20 minut projelo kolem cca 60 aut pouze s řidičem, kolem 25 aut se dvěma cestujícími a 5 aut s více než dvěma cestujícími, jeden poloprázdný autobus a 16 poloprázdných tramvají. Galerie
Prašnost v ovzduší 19. 3. 2024 Pomocí krému na Petriho miskách jsme se s žáky vydali zkoumat prašnost ovzduší na zkoumané lokality. Každá skupina umístila jednu misku ve zkoumané lokalitě (na parapet, na Alzabox, na elektroměr, atd.) a jednu misku v kontrolní lokalitě u retenční nádrže (pod lavičku, na násep, u koryta potoka, atd.). Jednu misku jsme umístili i ve třídě a na parapetu třídy. Misky jsme na místech nechali 4 dny, po které bylo pěkné počasí a pak nastal jejich sběr a vyhodnocení. Bohužel některé misky během experimentu zmizely. Při srovnání misek je jasně patrné, že misky ve zkoumané lokalitě obsahují větší množství částic prachu a chloupků, zatímco misky v kontrolní lokalitě obsahují zejména částice přírodního původu, jako jsou kousky kůry a pylu. Galerie